Dessa tio tips vill hjälpa dig att ta vara på ditt hjärta.

1. Ät majs.
Majs är fullt av krom. Höga värden av krom tar vara på hjärtat.

2. Kiwi är nyttigt.
Kiwi kan reducera risken för trombocytvidhäftning med 18% och triglycerid nivåerna med 15%

3. Drick vin.
Ett glas med Pinot Noir  om dagen har en positiv effekt på kolesterolet.

4. Ät ofta.
Dom som i äter sex måltider om dagen har i snitt 5% lägre kolesterol än det som äter ett eller två måltider om dagen.

5. Kyl vitaminerna.
Om du upp bevarar dina vitamintillskott  i kylskåpet förlänger du deras livslängd.

6. Njut solen.
20 minuter sol om dagen kan reducera risken för hjärt och kärlsjukdom med 26%.

7. Ta en blund.
Tre 30 minuters  ¨powernaps¨  per vecka kan reducera risken för hjärtsjukdomar med 30%.

8. Borsta tänderna.
Att borsta tänderna reducerar risken för hjärtsjukdomar med 70% med att det tar bort bakterier som skapar inflammationer.

9. Drick kakao.
Kakao sina antiinflammatoriska egenskaper reducerar risken för arterioskleros.

10. Ät vanilj.
Vanilj är full av antioxidanter som reducerar inflammationer.